Jak wykorzystać piłkę podczas praktyki jogi?

Joga to coraz popularniejszy sport, który relaksuje i przywraca spokój ducha. Istnieją różne rodzaje jogi, a każdy sprawia, że nasze ciało jest rozciągnięte i wygimnastykowane. Można ćwiczyć samemu, można także wykonywać asany grupie; aby urozmaicić ćwiczenia, warto jest skorzystać z akcesoriów, takich jak piłka do jogi.

Co to jest joga i dlaczego warto ją ćwiczyć?

Joga to system różnego rodzaju ćwiczeń, głównie rozciągających, które związane są z kulturą i filozofią Indii. Jednak podejście do jogi zmieniło się na przestrzeni lat i dzisiaj istnieją zarówno szkoły jogi, które łączą duchowo – filozoficzne spojrzenie z ćwiczeniami fizycznymi, jak i takie, które jogę traktują tylko i wyłącznie jako ćwiczenia rozciągające. Wiele osób ćwiczących jogę interesuje się dodatkowo religijnością wschodu, jednak znaczna część traktuje ten ciekawy system zupełnie użytkowo. Nie ulega wątpliwości, że joga oferuje ćwiczącemu szereg korzyści – więcej o jodze przeczytasz na joga.info.pl.

Co możemy „wyciągnąć” z jogi? Przede wszystkim rozluźnienie i prostą postawę. Ćwiczenia bowiem ułożone są tak, aby rozciągnięta była każda część ciała. Joga, jeśli masz dobrego nauczyciela, nie musi być trudna. Pierwsze asany, czyli pozycje, dostosowane są do poziomu ćwiczących i pozwalają na stopniowe poszerzanie zakresu ćwiczeń.

Do czego przyda się piłka podczas ćwiczeń jogi?

Do ćwiczenia jogi potrzebne jest kilka akcesoriów, między innymi mata do jogi. Dodatkowo, bardzo często dla początkujących uczestników zalecane są specjalne klocki do jogi, które pomagają zrobić konkretną asanę, jeśli nie jesteś jeszcze wystarczająco rozciągnięty, by na przykład dotknąć głową kolan. Również piłka do jogi jest używana w niektórych ćwiczeniach.

Do czego w jodze możemy używać piłki? Przede wszystkim, może ona być dla nas pewnego rodzaju stabilizatorem. Często jednak ćwiczenie z piłką bywa wyzwaniem, które pomoże zachować równowagę. Dobrym przykładem jest pozycja psa, podczas której unosimy tułów, mając proste ręce i nogi, ustawione na podłodze. Piłka może stanowić podkładkę dla naszych nóg, sprawiając, że tylna część „psa” jest nieco wyżej. Musimy w tej pozycji zadbać o równowagę, co jest sporym wyzwaniem, jednak uczy nas skupienia i w łagodny sposób napina nasze mięśnie.

Jak zacząć ćwiczyć jogę?

Jeśli nie wiesz, jak zabrać się za ćwiczenie jogi, najlepszym sposobem będzie znalezienie szkoły jogi, która oferuje ćwiczenia dla początkujących. Przy dobrym i wyrozumiałym nauczycielu z czasem nauczysz się robić najbardziej nawet skomplikowane asany. Ćwiczenie w grupie to dodatkowo większa motywacja – spotykasz się z nowymi ludźmi i jeśli wpiszesz do swojego kalendarza cotygodniowe ćwiczenia, dużo trudniej będzie Ci znaleźć wymówkę dla swojego lenistwa.

Jeśli jednak jesteś samotnikiem i nie masz problemów z motywacją, możesz także spróbować ćwiczyć w domu. Jeszcze dwadzieścia lat temu ludzie chcący zacząć swoją przygodę z jogą uczyli się asan z książek – dziś wiele tutoriali i wideo możesz znaleźć w Internecie. Dostępnych jest dużo bezpłatnych programów, które pozwolą Ci postawić pierwsze kroki w świecie jogi.

Leave a comment