Na co pomaga siedzenie na piłce? Jak zdrowo siedzieć?

Sposobów na to, by móc skutecznie dbać o swoje zdrowie jest naprawdę wiele. Niektóre z nich, jak choćby dieta i ruch są powszechnie znane, inne z kolei należą do mniej oczywistych, chociażby korzystanie z piłek do siedzenia. W czym to pomaga? Jak działa?

Jak zadbać o swoje zdrowie?

Nasze zdrowie w znacznej mierze zależy od nas samych i tego, jak o nie dbamy na co dzień. Jedzenie, picie, używki, ruch, to co robimy i jak żyjemy, ma naprawdę duże znaczenie i odbija się na naszym organizmie. Jeżeli nie zadbamy o to wystarczająco dobrze, prędzej czy później mogą pojawić się różne problemy. Czasami naprawdę nie trzeba wiele, by móc w łatwy sposób zapobiec poważnym dolegliwościom. Jak zdrowo żyć to temat omawiany szerzej na cafeteria.pl, gdzie zostało omówione kilka podstawowych działań, które powinien wprowadzić każdy. Wdrożenie odpowiednich nawyków pozwoli na zachowanie sprawności fizycznej i psychicznej.

A jak zdrowo siedzieć? I w czym pomogą piłki do siedzenia? O tym opowiemy poniżej…

Czym są piłki do siedzenia?

Czy piłka do siedzenia może kojarzyć nam się z działaniami prozdrowotnymi? Jak najbardziej tak – to jeden z popularniejszych sposobów wykorzystywany w profilaktyce bólowej kręgosłupa. Praca siedząca niestety jest bardzo szkodliwa, co nierzadko odczuwamy dotkliwie po całym dniu spędzonym przy biurku. Piłka rehabilitacyjna to specjalnie zaprojektowany produkt, który ma pomóc w zachowaniu prawidłowej postawy siedzącej, jednocześnie odciążając plecy, dając im ulgę od bólu. Niektórzy wykorzystują ją jako zastępstwo dla fotela biurowego, inni traktują jako element codziennych ćwiczeń i aktywności. Co istotne piłki do siedzenia z powodzeniem wykorzystywane są zarówno w rehabilitacji, jak i sporcie.

Jakie działania mają piłki do siedzenia?

Piłki do siedzenia wykonane są ze specjalnych elastycznych materiałów, które reagują na nacisk i ciężar. To oznacza, że siedząc na niej, nasze ciało automatycznie przyjmuje taką pozycję, która pozwala nam zachować równowagę, przy jednoczesnym minimalnym obciążeniu kręgosłupa. Ćwiczy się przy okazji, nawet o tym nie widząc, ponieważ zarówno mięśnie, jak i stawy wciąż pracują. Jest to tak zwane siedzenie dynamiczne. Wzmacnia mięśnie brzucha i pleców oraz wspomaga zachowanie prawidłowej postawy, dzięki czemu niweluje się bóle kręgosłupa.

Jak ćwiczyć na piłce do siedzenia?

Wiele osób traktuje piłki do siedzenia jako zastępstwo za krzesło, ale świetnie sprawdzają się one także do standardowych ćwiczeń. Jak najbardziej można je wykonywać na siedząco, w ten sposób aktywując wiele mięśni, stawów i ścięgien. Wzmacnia się ciało, przy minimalnej aktywności, co przynosi ogólne korzyści dla całego organizmu. Nie tylko uniknie się bólu, ale i zminimalizuje ryzyko ewentualnych urazów. Ćwiczenia na piłce są stosunkowo proste, a ich przykłady znajdzie się w sieci. Można między innymi podnosić raz jedną raz drugą nogę i prostować ją w kolanie zostawiając w tej pozycji na kilkanaście minut. Dobrym sposobem jest także balansowanie czy poruszanie miednicą na siedząco.

Czy piłka do siedzenia zawsze jest zdrowa?

Lekarze i rehabilitanci zalecają ich stosowanie, ale jednocześnie przestrzegają, by nie przesadzać. To dobre urozmaicenie, np. jako kilkuminutowy odpoczynek od siedzenia na standardowym krześle. Nie poleca się jednak używania jej długi czas, z racji tego, że jest t po prostu męczące. Jako forma ćwiczeń w porządku, jako stałe rozwiązanie – nie bardzo.

Leave a comment