Praca zdalna w domu – jak ją zorganizować?

W ostatnim czasie coraz więcej osób pracuje zdalnie. Niesie to za sobą wiele korzyści – między innymi, nie musisz wstawać wcześnie rano i stać w korkach, aby zdążyć na konkretną godzinę. W domowym zaciszu czujesz się bezpiecznie i swobodnie, co z pewnością wpływa na Twoją efektywność. Aby jednak praca w domu była skuteczna i komfortowa, musisz wygospodarować w mieszkaniu nieco przestrzeni, a następnie przystosować ją do swoich potrzeb. Jak to zrobić? Poznaj kilka praktycznych porad.

Jak zorganizować home office?

Podstawą każdego domowego biura są starannie dobrane meble. Chociaż może wydawać się, że praca na sofie lub w łóżku jest bardzo komfortowa, na dłuższą metą może przyczynić się do bólów kręgosłupa oraz innych problemów ze zdrowiem. Podstawą każdego home office jest więc ergonomiczne krzesło. Na jakie modele postawić? Najpraktyczniejszym jest fotel obrotowy na kółkach, który zapewni Ci swobodę ruchów. Dobrze, jeżeli jest regulowany oraz dodatkowo posiada zagłówek oraz oparcia, które pomagają w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała. Mile widziane jest również wzmocnienie w odcinku lędźwiowym, co skutecznie wspiera kręgosłup, minimalizując ryzyko pojawienia się bólu, nawet po kilku godzinnej pracy. Jeżeli jesteś typem osoby, która lubi gadżety, możesz nawet nieco zaszaleć i postanowić na fotel z podnóżkiem oraz funkcją masażu. To olbrzymia wygoda, na którą zasługuje każdy po ciężkim dniu pełnym pracy. Jednak biuro nie składa się tylko z krzesła, musisz też dobrać do niego biurko oraz inne meble, na przykład do przechowywania dokumentów. Dobrym rozwiązaniem jest stolik biurowy na kółkach, na którym możesz ustawić drukarkę oraz inne biurowe akcesoria, w tym teczki czy segregatory.

Zadbaj o praktyczne akcesoria

Firma we własnym domu to z pewnością bardzo komfortowe rozwiązanie. Wymaga jednak dobrego zorganizowania. W tym celu przydarzą się akcesoria, dzięki którym zawsze będziesz mógł zachować porządek na biurku oraz w licznych dokumentach. W tym celu możesz wybrać metalowy wiszący stojak, który nie będzie zajmował cennego miejsca na blacie. Wystarczy, że umieścisz go nad biurkiem, a ważne papiery zawsze będziesz mieć na wyciągnięcie ręki. W dobrym organizowaniu pracy pomaga też samoprzylepna tablica kredowa – możesz przykleić ją do każdej płaskiej powierzchni, a następnie notować na niej ważne terminy i obowiązki. W żadnym biurze nie powinno zabraknąć też karteczek samoprzylepnych, dzięki którym nie umkną Ci ważne spotkania.

Leave a comment