Jak zacząć się odchudzać?

Odchudzanie to długotrwały proces, który dla niektórych osób bywa zniechęcający. Efekty nie są widoczne po kilku dniach, w dodatku wiąże się to z wieloma wyrzeczeniami, a czasami nawet z całkowitą zmianą trybu życia. Od czego więc zacząć odchudzanie? O czym pamiętać, chcąc stracić na wadze?

Wizyta u dietetyka

Jeśli faktycznie chcemy stracić zbędne kilogramy, lepiej udać się do specjalisty, odchudzanie i dieta wymagają przygotowania, czytaj więcej na zdroweporady.pl. Dietetyk przeanalizuje naszą wagę, obliczy BMI, oceni, ile faktycznie powinniśmy stracić na wadze. Ustali też dietę, w której uwzględni stan zdrowia i zapotrzebowanie kaloryczne. Dietetyk podpowie też, jak zmienić styl życia na zdrowszy, jakie nawyki wprowadzić na co dzień, z czego bezwzględnie należy zrezygnować. Nie zawsze promowane w mediach diety odchudzające będą odpowiednie dla każdej osoby, lepiej, by były one indywidualnie dopasowane.

Regularne ćwiczenia

Odchudzanie bez ruchu rzadko kiedy ma sens. Z reguły zalecane jest połączenie diety z aktywnością fizyczną. Na początku warto zacząć od ulubionych ćwiczeń lub od prostych treningów. Może to być pływanie, aerobik, jazda na rowerze, bieganie, gry zespołowe, a nawet marsz. Najważniejsze, żeby przekonać się do jakiejkolwiek aktywności. Chcąc mieć większą motywację, można udać się na siłownię. Treningi z trenerami personalnymi są lepiej dobrane do kondycji, zdrowia, ale i efektów, jakie chce się osiągnąć. W dodatku obok będzie ktoś, kto będzie stale nadzorował nasze ćwiczenia i zachęcał do dalszego działania.

Rezygnacja z niezdrowych produktów

Dla wielu osób najtrudniejsza jest rezygnacja z ulubionych produktów lub dań, te po prostu często nie należą do najzdrowszych. Mogą to być słodycze, fast foody, tłuste, kaloryczne potrawy. Odchudzanie trzeba zacząć od porządków w domu. Często mamy schowane w szafkach przekąski na tzw. czarną godzinę. Batoniki, czekolady, ciastka, chipsy, cukierki – to wszystko powinno zniknąć na czas diety. Zamiast tego lepiej zadbać o zdrowsze odpowiedniki. Dieta nie oznacza rezygnacji ze wszystkiego, trzeba jednak znaleźć coś, co ma więcej wartościowych składników. Mogą to być orzechy, płatki owsiane, różnego rodzaju owoce, np. jabłka, winogrona, jagody. Czekolada też jest wskazana, o ile jest gorzka. Mnóstwo jest też zdrowszych batoników, można znaleźć je nie tylko w sklepach ze zdrową żywnością, ale i w supermarketach. Warto jednak uważnie przyjrzeć się zawartości takich produktów.

Zdrowe nawyki

Wpływ na utratę kilogramów mają też zdrowe nawyki żywieniowe. Wciąż niewiele osób się do nich stosuje, a to niestety błąd. Powszechne jest unikanie śniadań. Niektórzy wychodzą z domu bez posiłku, a jedzą dopiero około południa. To niekorzystnie wpływa na metabolizm. Śniadania bowiem powinny być konkretne. Lepiej zrezygnować z kolacji lub je mocno ograniczyć. Warto też spożywać posiłki mniejsze, a robić to częściej. Nie można dopuścić do tego, by być najedzonym lub przejedzonym. Trzeba też zwracać uwagę na to, co się je. Konieczna jest w tym kierunku edukacja, by nauczyć się wybierać odpowiednie produkty. W tej kwestii pomocny może być dietetyk, który podpowie, co będzie zdrowe i co warto jeść.

Leave a comment