Written by 17:10 Kosmetyki

Gdzie zaopatrzyć się w kosmetyki do swojego sklepu?

Zamierzasz założyć własny sklep z kosmetykami lub dawno już prowadzisz swój sklep, jednak Twoim celem jest rozszerzenie asortymentu właśnie o kosmetyki? Z pewnością zastanawiasz się, gdzie najlepiej zaopatrzyć się w kosmetyki, które będziesz sprzedawać w swoim sklepie. Postanowiliśmy pomóc Ci i prześwietliliśmy kilka sposobów zaopatrzenia sklepu w produkty takie, jak kosmetyki.

Współcześnie na rynku produktów kosmetycznych dominują głównie te sprowadzane z zachodu. Popularność tych produktów spowodowana jest ich wysoką jakością. Dzięki temu zagranicznym kosmetykom zaufały tysiące konsumentów. Bardzo często zagraniczne kosmetyki zostały stworzone z produktów wyższej jakości, co jest kolejnym argumentem będącym świadectwem tego, że zdecydowanie się na kosmetyki z zagranicy jest dobrym wyborem. Duża różnorodność zagranicznych produktów sprawia, że niemal każdy znajdzie w proponowanym asortymencie coś dla siebie. Bardzo często przy ich produkcji stosuje się nowoczesne technologie oraz najlepsze surowce. Dzięki temu masz możliwość uzyskania formuł, które doskonale się sprawdzają! Bardzo często produkty z zagranicy mają niezwykle zróżnicowane kompozycje zapachowe. Współcześnie widoczny jest również trend na produkty ekologiczne, które wykonane są z surowców zdobywanych w sposób wywierający jak najmniej szkodliwy wpływ na środowisko naturalne.

Dlaczego akurat kosmetyki zagraniczne?

Dlaczego zatem w swoim sklepie masz zacząć sprzedawać produkty, które pochodzą z zagranicy? Odpowiedź jest prosta. Zazwyczaj hurtownicy sprowadzają do Polski te produkty, które cieszą się powodzeniem za granicą. Dzięki temu możesz wybierać spośród produktów, które sprawdziły się już u wielu klientów.

Wybór zaopatrzenia

Wybór tego, gdzie zaopatrzyć się w kosmetyki do swojego sklepu, może być czynnikiem mającym decydujący wpływ na powodzenie lub porażkę Twojego biznesu. Warto więc zdecydować się na podmiot, któremu będziesz mógł zaufać. Dzięki temu klienci Twojego sklepu otrzymają potrzebne produkty na czas, lub będą mogli wybierać spośród zróżnicowanego asortymentu, który w większym stopniu odpowiada ich oczekiwaniom i potrzebom. Sprawdzamy, jakie możliwości masz do wyboru!

Hurtownia z kosmetykami

Jest to prawdopodobnie najbardziej popularny sposób zaopatrzenia swojego sklepu w kosmetyki. Obecnie masz do wyboru zdecydowanie więcej podmiotów niż kilka lat temu. Na rynku istnieją nie tylko tradycyjne hurtownie stacjonarne, ale również coraz więcej hurtowni internetowych. Przypominają one zwykłe sklepy internetowe. W hurtowniach stacjonarnych kluczową rolę odgrywa osoba będąca przedstawicielem hurtowni. Przedstawiciel zajmuje się kompletowaniem zamówień. W przypadku hurtowni internetowej zamówienia składa się za pośrednictwem stron www, co jest rozwiązaniem niezwykle wygodnym, cenionym przez wielu przedsiębiorców. Spora część hurtowni oferuje bardzo bogaty asortyment kosmetyków. Dzięki temu będziesz w stanie zaopatrzyć się w produkty wielu zagranicznych producentów. Znajdziesz je np. pod adresem: https://b2b.europedg.pl/kategorie-produktow/kosmetyki. Przy niezwykle dużym i zróżnicowanym asortymencie wysoce prawdopodobne, że uda Ci się skompletować dość duże zamówienie. Jest to niezwykle istotne, ponieważ hurtownicy bardzo często oferują korzystne rabaty do zamówień powyżej określonej wartości czy też darmową dostawę, co stanowi spore udogodnienie.

Producent

Producenci oferują zakupy po najniższej cenie za jeden produkt. Zakup u producenta to jednak rozwiązanie polecane tym, którzy mają naprawdę duże sklepy i mogą sobie pozwolić na zakup nawet kilkuset czy kilku tysięcy sztuk danego produktu. Posiadając niewielki sklep raczej mało prawdopodobne, że znajdziesz klientów na zakupiony asortyment. Obawa dotycząca znalezienia klientów na zakupione produkty jest bardzo często spotykana zwłaszcza u tych, którzy dopiero rozpoczynają prowadzenie własnego biznesu. Mimo że kosmetyki często mają długie terminy ważności, sprzedanie kilkuset sztuk produktu może być zadaniem dość wymagającym.

Dropshipping

Jest to ostatnia z metod zaopatrzenia się, polecana w szczególności tym, którzy dopiero zaczynają własny biznes. Dropshipping znajduje zastosowanie w przypadku sklepów internetowych. Jest to model, który polega na przeniesieniu procesu wysyłki towarów na dostawcę. Sklep internetowy zbiera zamówienia i dostarcza je do dostawcy, który zajmuje się wysyłką towaru do klienta. Jest to rozwiązanie bardzo dobre dla małych sklepów internetowych, w przypadku których zamrażanie środków finansowych na zakup wielu sztuk towaru, nie jest polecane. Dropshipping ogranicza również problemy związane z magazynowaniem produktów. Towary są dodatkowo wysyłane niezwykle szybko. Wadą dropshippingu jest natomiast niepewność, która dotyczy realizacji zamówienia w czasie gwarantowanym przez sklep w przypadku wyprzedania się danego towaru w hurtowni. Do wad tego rozwiązania należy również ograniczony kontakt z klientem.

Jak dokonać wyboru?

Jeśli posiadasz sklep stacjonarny, wybór metody, jaką jest dropshipping, odpada ze względu na jego specyfikę. O ile nie prowadzisz niezwykle dużego sklepu, lepszym rozwiązaniem od zakupu bezpośrednio u producenta, będzie zaopatrywanie się w odpowiedniej hurtowni. Pamiętaj, że wyboru hurtowni należy dokonać ze szczególną uwagą. Warto postawić  na te hurtownie, które mogą zaoferować Ci bogaty asortyment. Dzięki temu masz pewność, że zagwarantujesz swoim klientom dużą liczbę różnorodnych produktów. Istotne jest to, by produkty, w które zamierzasz się zaopatrzyć, występowały w kilku różnych wariantach — np. w opakowaniach o różnej pojemności.

Hurtownia, na którą zamierzasz się zdecydować, powinna również cieszyć się dobrą opinią. Obecnie wiele hurtowni ma swoje strony internetowe, a także profile np. w mediach społecznościowych. Umożliwiają one swobodną ocenę działalności hurtowni oraz wystawienie recenzji. Dzięki temu masz możliwość zapoznania się z opiniami klientów już przed zakupem. Recenzje osób korzystających z tego typu usług bardzo często są dużym ułatwieniem i pomagają zdecydować się na usługi tej hurtowni, która faktycznie oferuje najwyższej jakości kosmetyki, a także samą obsługę na wysokim poziomie.

Cena i inne aspekty

Chcąc zaopatrzyć się w hurtowni niezwykle istotnym czynnikiem, na który zwracamy uwagę, jest oczywiście cena. Hurtownie jednak bardzo często umożliwiają zobaczenie cen oferowanych produktów wyłącznie użytkownikom po dokonaniu rejestracji, faktycznie zainteresowanym zakupem. Działanie to ma na celu oddzielenie osób, które skłonne są do skorzystania z oferty. Cena nie powinna być jednak jedynym czynnikiem, który decyduje o wyborze danej hurtowni. Istotny jest również wysoki standard obsługi, indywidualne podejście do klienta, a także sprawna dostawa produktów, która odbywa się na czas. Opóźnienia w dostawie są bowiem czymś niezwykle frustrującym. Wyobraź sobie, że ze względu na istniejące opóźnienia wysyłasz klientom swojego sklepu produkt po wielu dniach. Taka sytuacja sprawi, że utracą do Ciebie zaufanie i najprawdopodobniej nie zrobią już u Ciebie zakupów ponownie. Zadbaj zatem o wybór hurtowni, która nie tylko oferuje niskie ceny, ale także jest podmiotem, na którym możesz polegać. Zweryfikuj zatem niezwykle dokładnie, z kim zamierzasz podjąć współpracę.

Na co jeszcze należy zwrócić uwagę?

Jeżeli zamierzasz sprzedawać kosmetyki w swoim sklepie i wybrałeś już, gdzie zamierzasz się w nie zaopatrzyć, jest jeszcze kilka innych kwestii, na które powinieneś zwrócić uwagę krótko przed rozpoczęciem prowadzenia działalności lub już w jej trakcie. Ponieważ sprzedaż zagranicznych kosmetyków staje się coraz popularniejszym biznesem, rośnie również liczba podmiotów oferujących konkurencyjne produkty. Warto zatem starać się wyróżnić na ich tle, by klient zdecydował się na zakupy właśnie u Ciebie. Jeśli wraz z konkurencyjnym sklepem oferujecie bardzo podobny asortyment, postaw na niższe ceny. Jeśli również one są na podobnym poziomie, zaoferuj lepszą obsługę klienta.

Miej w swojej ofercie wyłącznie asortyment wysokiej jakości. Pamiętaj bowiem, że zabieganie o klienta nie kończy się w momencie zakupu przez niego danego produktu. Powinieneś zadbać o to, by klient był z niego zadowolony i by zechciał do Twojego sklepu wrócić. Oferta Twojego sklepu powinna być ponadto dopasowywana do potrzeb klientów. Rozumiemy przez to jej nieustanne modyfikowanie i ulepszanie. Dzięki temu będziesz w stanie w lepszym stopniu odpowiedzieć na zaistniałe potrzeby i wymagania.

Mamy nadzieję, że kwestia tego, gdzie najlepiej zaopatrzyć się w kosmetyki do swojego sklepu, stała się trochę jaśniejsza. Nie zapomnij o tym, że jest to decyzja, która wymaga porządnego zastanowienia się oraz przeanalizowania wszystkich wad i zalet danego rozwiązania.

(Visited 1 825 times, 2 visits today)
Close